Anvelopele de iarna obligatorii si in Romania

Deputaţii au adoptat, marţi, 28 iunie, cu 153 de voturi favorabile, 123 de voturi împotrivă şi o abţinere, Ordonanţa Guvernului care prevede obligativitatea echipării autoturismelor cu anvelope de iarnă, Camera fiind for decizional.
Ordonanţa 5/2011 prevede sancţionarea conducerii autovehiculelor pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei fără anvelope de iarnă cu reţinerea talonului auto şi amendă de până la 4.000 de lei.
Obligativitatea echipării autovehiculelor cu anvelope de iarnă se impune începând cu data de 1 noiembrie a fiecărui an până la 1 martie.

Există 3 dimensiuni de anvelope de turism cu pondere foarte mare în vânzarile de iarna, acoperind cca 40% din cererea pieţei pentru anvelope de iarnă, şi anume 185/65 R 15 – pentru Dacia Logan, 195/65 R 15 si 205/55 R 16, dimensiuni folosite de majoritatea producătorilor de autoturisme: grupul Volkswagen-Audi, Opel, Renault etc.
De asemenea, un segment important şi aflat în plină creştere ca efect al noi legi îl constituie anvelopele cargo pentru microbuze şi van-uri. Totodata în marile oraşe o clientelă importantă a service-urilor cu o dotare tehnică performanta, o reprezintăa posesorii de autoturisme 4×4 şi suv.
In era informaţiei, consumatorul urban este din ce în ce mai avizat, astfel că, din punct de vedere al brandurilor, constatăm o orientare din ce în ce mai pronunţată către marci premium cu notorietate pentru performanţele lor în condiţii de iarna extremă (ex. Nokian, Viking), sau cu rezultate foarte bune în testele relizate de diverse reviste sau organisme independente de testare (Dunlop, Michelin, Continental, Goodyear, Bridgestone, etc).
De asemenea, un segment în dezvoltare este cel al aşa-numitele mărci medii, unde întâlnim branduri de valoare ca Fulda, BF Goodrige sau Semperit.
Personal, susţin această măsura în primul rând pentru că doresc ca siguranţa participanţilor la trafic să creasca permanent. Mai mult de atat, este cunoscut faptul că şi în ţările Uniunii Europene măsura este în vigoare, iar România se va alinia astfel unei legislaţii în materie care impune o responsabilizare a tuturor participanţilor la trafic.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *