Creeaza nevoi si ofera solutii

O strategie folosită din ce în ce mai des este cea care prevede inducerea unei nevoi şi apoi oferirea soluţiilor. Această metodă se mai numeste şi ’’ problemă – reacţie – soluţie”.

În prima faza este creată problema, nevoia sau contextul necesar pentru a obţine o anumită reacţie a publicului / consumatorului, pentru ca tocmai acesta să solicite un produs, un serviciu sau o măsură, înainte ca aceasta să fi fost prezentată de către entitatea de origine (stat, fabricant, prestator de servicii).
În cea de-a doua fază sunt controlate reacţiile cu privire la situaţia dată: sunt promovate manifestarile şi manfiestaţiile pozitive, sunt contactaţi si mediatizaţi influencerii, se scot armele de guerilla şi se contracarează reacţiile negative.
După ce opinia publică este convinsă ca aceatsa este calea cea bună, se trece la implementare: partea de reveal, in care produsul, serviciile sau masurile sunt aduse in fata publicului si puse la dispozitia acestuia.

Veţi zâmbi poate, însă aşa s-a procedat în multe cazuri, mai ales în cele cu implicaţii politice sau când au fost în joc bugete foarte mari. De exemplu: încurajarea şi sprijinul indirect al violenţei urbane sau organizarea de atentate presupuse rasiste, revendicate real sau nu, pentru ca publicul să ceara legi represive, în detrimentrul libertăţii, ori manipularea pieţelor cu privire la anumite obiceiuri şi nevoi de consum.
Aşa ca dragilor, când mergeţi la shopping, nu vă lăsaţi furaţi de peisaj, ci întrebaţi-vă de mai multe ori dacă într-adevar aveţi nevoie de acel produs / serviciu, iar când la nivel de societate se întâmplă schimbari serioase, întrebaţi-vă mereu care sunt paşii nespuşi ai acelor măsuri.

Sfatu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *