Un concept de zile mari: DSI Satisfaction Nokian Tyres

Sunt branduri care fac lucruri mărețe. Sunt branduri care fac lucruri mai puțin mărețe, dar care știu să le comunice foarte bine, devenind astfel așa cum spunea și Raluxa lovemark. Am văzut mai rar o deschidere a brandurilor în zona de customer care. Cred că toți sunt acum preocupați de creșterea ciferlor de vânzări, de “educarea pieșei” și de modelarea minții consumatorului, decât să îl asculte pe acesta cu adevărat și să ofere un raspuns real nevoilor lui. Mă uit la Vodafone de exemplu, care m-a sunat să îmi vândă un laptop vai de el și să îmi bage pe gât un abonament de date de care nu am nevoie, explicându-mi câtă nevoie am de el. NO way Jose! Mai mult de atât, văzând că nu mă convinge, agentul respectiv a uitat să mă întrebe totuși dacă “mai poate face altceva pentru mine ca eu să îl iubesc și mai tare pe Vodafone”

Admir însa conceptul adus pe piața românească de AutoZone împreună cu Nokian Tyres. Acest DSI Satisfaction nu vine să inventeze roata, însă o arată altfel și ți-o dă acasă. Cum? Simplu: mergi la AutoZone (sau la partenerii lor) și îți cumperi un set de anvelope de vara Nokian. Timp de 14 zile de la data de pe factură ai un ride test, iar dacă după aceste maxim 14 zile anvelopele Nokian nu te mulțumesc din orice considerent, poți reveni la sediul AutoZone de unde ai cumpărat setul de anvelopele și vei primi înapoi întreaga sumă de pe factură (prețul anvelopelor + manopera de montaj). Evident că pentru a beneficia de acest serviciu, trebuies respectate câteva condiții de foarte mare bun simț cred eu (pe care le găsiți aici.)

Ce mi se pare bun la AutoZone și Nokian? Simplu: oferă ceva ce oricum trebuie să ofere (posibilitatea de a returna produsul într-un anumit interval de timp => își respectă promisiunea), oferă mai mult de atat  (returul costului pentru serviciu, nu doar pentru produs => plus valoare), nu trebuie să exprimi un motiv anume și nu trebuie să faci o întreagă pledoarie pentru a-ți susține cauza și a putea returna produsul(=> îți respectă timpul). Cel mult vei fi întrebat ce nu ți-a placut pentru ca Nokian să îmbunătățească produsul (=> ești ascultă )
O campanie gândită bine, orientată in mod evident către client și cu beneficii în mai multe sectoare.
Jos pălăria deci pentru Marketingul Made in Finlad și implementat în România de AutoZone.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *