încotro?

săptămâna trecută am participat la Gala Premiilor eCommerce (încă o dată felicitari Andrei pt eforturile pe care le depui pentru ca acest eveniment să fie mai bun de la an la an) şi mi-a rămas în minte o situaţie căreia oricât încerc în acest moment, nu reuşesc să îi dau un raspuns: unul dintre câştigătorii galei reprezenta un magazin de băuturi alcoolice. tipul de business: one man show, el centrează el dă cu capul, el acorda cartonaşele.
întrebat fiind dacă lucrează cu stocuri, răspunsul a fost foarte simplu: “nu. am furnizori de la care îmi procur marfa doar în cazul unei comenzi ferme.”
fără stocuri, fără investiţii, fără bani blocaţi, fără riscuri.

mă întreb cum ar trebui să acţioneze distribuitorii “offline”, cei care de ani buni investesc şi construiesc un business care oferă şi servicii, cei care au costuri cu mult mai mari decât un site de tip one man show.
internetul este un mediu care indiscutabil a condus la o lupta în preturi, ceea ce după părerea mea este cea mai distructivă politică de vânzare.
unde mergem? cum o să ajungem să ne mai “luptăm” când produsul este acelaşi, preţurile le punem la pământ şi ne facem preş în faţa oricui pt 5 lei? când mai facem bani, cu ce mai plătim angajaţii dacă reducem totul la un site, un laptop, un om şi cel mai mic preţ?
unde mai avem plus valoarea?
încotro mergem?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *