Perle, gafe sau cum vreţi voi

Nu sunt perfectă. Nu sunt cel mai bun angajat, cel mai diplomat interlocutor sau cel mai plăcut client. În ultima perioadă însă am început sa îmi pun mari semne de întrebare cu privire la profesionalismul unor oameni care susţin despre ei înşişi că sunt “adevaraţi profesionişti” “experţi” etc. şi devreme acasă, dar mai ales modeşti.
Fără a nominaliza, mai jos aveţi o lista din categoria ultimelor “perluţe” întâlnite.

1 – un furnizor căruia i s-a solicitat un raport cu privire la o situaţie dată livrează un fişier care conţinea comunicări interne de genul: ai grijă la asta, nu trebuie să spui nimănui, nici măcar clientului. Au încasat mai multe bile negre, dar cele mai dureroase au mers în zona încrederii acordate şi cea de-a doua a mers în sectorul profesionalismului dovedit.

2 – un alt furnizor, mai exact accountul alocat îmi spune: eu săptamâna viitoare am un program foarte încărcat şi te rog să iei tu legătura cu colegii mei de la departamentul X, să nu mai plimbăm datele şi mailurile. M-am blocat, mi-am cerut scuze că am deranjat accountul alocat şi …. asta e. Am fost account nişte anişori, dar nu mi-am permis niciodată să spun aşa ceva unui client. Dacă respectiva persoană ar fi lipsit de la birou din z motive şi m-ar fi îndrumat către un alt coleg – departament, întelegeam, însă nu mi se pare ok să mă pasezi doar pentru că tu … ai treabă. Cu toţii avem treabă, dar trebuie sa ne-o şi facem!

3 – un alt gingaş omuleţ îmi pasează într-o dupa-amiază o machetă pe care eu ar fi trebuit să dau un BT. Nu e nimic grav, nu? Dar dacă ar fi ora 17.00 şi macheta împricinată ar trebui să fie folosită in aceeaşi seară parcă începi să te impacientezi niţel, nu? Şi mai distractiv mi s-a parut când udneva in jurul orei 20 respectiva persoană îmi explică gingaş “vrei nu vrei, altă machetă modificare nu facem. o punem pe asta şi gata” M-am frecat la ochi, am recitit mailul, observam cum modificările pentru care insistasem preţ de 2 ore nu erau operate şi tot el era necăjit.

4 – Dumnezeii care dictează mailuri. În ziua de azi mi se pare aberant să întâlnesc oameni de business – spun business privind la cifrele pe care le învârt – care pur şi simplu dictează secretarelor sau altor subalterni mailuri, urmând ca aceştia sa trimită apoi mesajul in numele şefului. Tot la fel de stupid mi se pare să declari “eu nu trimit aşa ceva pe mail” când la telefon sau face 2 face o strigi în gura mare să te auda şi satul vecin.
Doamnelor şi domnilor, avem mailuri, avem multe pe cap şi este normal să comunicăm atât în scris cât şi verbal pentru bunul mers al lucrurilor.

Oameni buni, concurenţa este mare, instabilitatea financiară şi incertitudinile pun presiune pe noi toţi. Fiţi profesionişti, luptaţi pt clientţii voştri! Fidelizaţi tot ce aveţi, puneţi accent pe detalii şi preţuiţi orice banuţ, contract, lucrare, client sau potenţial client.

am tolba plină cu preluţe. când o sa simt ca dă ăe afara, va mai spun.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *