Promomoterițe

Promoterițe, hostesse, fetele de la raft sau cum vreți voi să le spuneți. Aceste ființe umane sunt plasate în diferite locații alese strategic pentru a impulsiona vânzările unui produs anume. De multe ori efectul activității lor se simte, însa de foarte multe ori e loc de mai bine. Si acest “mai bine” ar veni din partea lor, însa ar avea la baza gândirea practică și realistă a oamenilor de BTL. Cum cred eu că ar putea fi imbunătățit rezultatul acestor activități?

In primul rând aș alege fete cu adevarat simpatice, joviale, comunicative, cu un aspect normal, stilul de “the girl next door”.  Nu aș căuta perfecțiune și top modele, ci naturalețe, simplitate și normalitate.
Apoi m-aș gandi foarte mult și bine la ținuta pe care o vor avea aceste purtătoare de brand. Evident că trebuie să fie ceva în linia campaniei, însă aș lua foarte mult în considerare și aspectul practic. În primul rând aș încerca să găsesc o ținută care să poată fi ușor ajustată după ce se finalizează castingul. Dacă timpul imi permite, pot produce efectiv costumele după casting, iar dacă nu,  aș alege un atelier de coritorie cu preturi mici care să aibă grijă ca după casting, toate costumele să vină “mânușă” pe fete.
Apoi aș acorda la fel de multă atenție pantofilor pe care ar trebui să îi poarte delegatele brandului meu. Sunt de acord cu voi că unei femei îi șade bine pe tocuri, însă cand o femeie trebuie să stea pe tocuri 6-8 ore, se schimbă treaba. După doar 2 ore petrecute în picioare 100% și pe tocuri, oricât de frumoasă și drăguță ar fi respectiva domnișoară, aceasta va arăta obosită, veștejită, va avea o poziție cocoșată, într-o râna, iar de la o oră la alta zâmbetul va dispărea, frumusețea îi va fi marcată de oboseală și tot așa.
Ei bine, eu aș alege ținute pretabile unor pantofi fară tocuri, sau pantofilor cu tocuri joase, pentru că  prefer ca pe parcursul orelor în care prmoterița este reprezentantul brandului meu, respectiva domnișoară să se simta confortabil, plăcut și 100% în largul ei, pentru ca ea să își poată pune în slujba brandului meu, în mod optim, toate acele calități pentru care a trecut castingul.

Din pacate însa prin hypermarketuri văd fete în rochii cu 2 măsuri mai mari, fuste prinse cu ace de siguranță și tivuri desprinse de cât de agățate au fost de tocuri. Nici chipurile nu sunt foarte zâmbitoare, ci mai degrabă exprimă cheful de ducă și nerăbdarea de a termina un job care le solicită și fizic foarte mult. Spun ȘI fizic pentru că deși nu pare un job complicat, rolul de promoter este foarte dificl, pentru ca acești oameni trebuie sa debordeze de optimism, dar mai ales să transmită starea brandului tău timp de 6-9 ore / zi, iar asta presupune un consum de energie foarte mare.

Veți spune că nimeni nu le obliga să lucreze ca promoterițe dacă nu le convine, însă aș vrea să vă gândiți o secundă la eficiența pe care o poate avea o campanie în care factorului uman îi creezi absolut toate condițiile necesare pentru ca acesta să se desfășoare în toată splendoarea. Cât timp factorul uman este purtătorul de brand, cred ca ar trebui să facem cu totii tot ce ne stă în putință pentru a-l determina să ne reprezinte brandul în cel mai bun mod cu putință.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *